Dolar 42,5593
Euro 49,5628
Altın 5.743,14
BİST 11.007,37
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 14°C
Yağmurlu
İstanbul
14°C
Yağmurlu
Pts 10°C
Sal 10°C
Çar 13°C
Per 13°C

Renault ve Dacia Araçlarda Sık Değiştirilen 3 Yedek Parça

Renault ve Dacia modelleri, dayanıklılığı ve pratik kullanımıyla Türkiye yollarında sıkça tercih edilen araçlar arasında yer almaktadır. Ancak her araç gibi bu modeller de zamanla yedek parça ihtiyacı doğurmaktadır.

Renault ve Dacia Araçlarda Sık Değiştirilen 3 Yedek Parça
REKLAM ALANI
15 Mayıs 2025 16:14
84

Renault ve Dacia modelleri, dayanıklılığı ve pratik kullanımıyla Türkiye yollarında sıkça tercih edilen araçlar arasında yer almaktadır. Ancak her araç gibi bu modeller de zamanla yedek parça ihtiyacı doğurmaktadır. Kullanım şekline, yol koşullarına ve sürüş alışkanlıklarına bağlı olarak bazı parçalar diğerlerine göre daha hızlı eskimektedir.

Yağ Filtresi Düzenli Değişmesi Gereken Temel Parçalardandır

Yağ filtresi, motorun içindeki yağı süzerek kir, metal parçacıkları ve kurumları motor dışına atar. Bu parçacıklar süzülmediğinde motor içinde sürtünmeye, aşınmaya ve performans kaybına neden olabilir. Renault ve Dacia araçlar için önerilen değişim aralığı genellikle 10.000–15.000 kilometredir. Ancak zorlu kullanım koşulları bu süreyi kısaltabilir. Kaliteli bir yağ filtresi, motorun uzun ömürlü çalışmasını sağlarken yakıt tüketimini de dengede tutar. Bu nedenle değişim zamanını aksatmamak büyük önem taşır.

ARA REKLAM ALANI

Triger Kayışı Kopmadan Önce Değiştirilmelidir

Triger kayışı, motorun içinde birçok parçanın senkronize çalışmasını sağlar. Krank mili, eksantrik mili ve supaplar bu kayış aracılığıyla eş zamanlı çalışır. Triger kayışının kopması durumunda, pistonlar ve supaplar birbirine zarar verebilir ve bu durum yüksek maliyetli motor arızalarına yol açar. Renault ve Dacia modellerde genellikle 60.000 ila 120.000 kilometre arasında değişim önerilir. Ancak her araç modeline özel kullanım kılavuzu mutlaka dikkate alınmalıdır. Uyumlu ve test edilmiş bir triger kayışı, motorun ritmini korur ve ciddi arızaların önüne geçer.

Ön Fren Diski Sürüş Güvenliği Açısından Kritik Bir Parçadır

Ön fren diski, fren balataları ile birlikte çalışarak aracın güvenli şekilde durmasını sağlar. Disklerde oluşan çizikler, incelmeler ya da yüzey bozulmaları fren mesafesini artırır, fren seslerini artırır ve balataların hızlı aşınmasına neden olur. Ön fren diskleri her balata değişiminde kontrol edilmeli, gerekirse birlikte yenilenmelidir. Özellikle yokuş inişlerinde ya da ağır yük taşımada daha fazla ısınan diskler zamanla performans kaybı yaşayabilir. Renault ve Dacia araçlar için bu parçaların orijinal ya da OEM uyumlu olanları tercih edilmelidir.

Yedek Parça Seçiminde Kalite ve Uyum Ön Planda Olmalı

Her ne kadar bu üç parça araçların genelinde sık değiştiriliyor olsa da doğru ürün seçilmediğinde yapılan değişim faydadan çok zarar getirebilir. Renault ve Dacia araçlarda sık değiştirilen yedek parça seçiminde mutlaka aracın marka ve modeline birebir uyum sağlayan ürünler kullanılmalıdır. Uyumlu olmayan parçalar arızaya, performans kaybına ya da yüksek yakıt tüketimine neden olabilir. Bu noktada Akbay Oto, Renault ve Dacia modellerine özel orijinal parçalarıyla kullanıcıların güvenilir çözüm ortağı olmaktadır.

Daha fazla bilgi almak için Akbay Oto ile iletişime geçebilirsiniz.

Firma: Akbay Oto

Web Sitesi: https://www.akbayoto.com/

Adres: Bahçekapı Mahallesi 2551. Cadde 2537 Sokak No:4 Şaşmaz-Etimesgut Ankara

REKLAM ALANI